Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τριετίας είναι η καλύτερη αγορά

Ψάχνοντας ανάμεσα στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, πολλές φορές βλέπουμε περιπτώσεις με αρκετά λίγα χιλιόμετρα, τα οποία έχουν ηλικία που δεν ξεπερνά τα 2 με 3 έτη. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι πραγματικές… ευκαιρίες για όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα καινούργιο, σύγχρονο μοντέλο, σε πιο χαμηλή τιμή. Επίσης, αυτή τη στιγμή, με τις μεγάλες καθυστερήσεις που υπάρχουν στα καινούργια αυτοκίνητα, γλιτώνουν και πολλούς μήνες αναμονής καθώς ένα μεταχειρισμένο είναι άμεσα διαθέσιμο. Το πραγματικό όφελος ωστόσο, είναι ότι η τιμή είναι σημαντικά μειωμένη.

Πιο συγκεκριμένα, ένα αυτοκίνητο το οποίο ως καινούργιο κοστίζει 30.000 € με όλα του τα έξοδα (έκδοση πινακίδων, PDI κλπ), μετά από 2-3 χρόνια χρήσης θα πωλείται περίπου έναντι 23.000 €. Η συγκεκριμένη εκτίμηση προκύπτει από τον γενικότερο κανόνα απαξίωσης των αυτοκινήτων μέσα στα πρώτα χρόνια «ζωής» του. Φυσικά, υπάρχουν και περιπτώσεις που θα πωλούνται ακόμη χαμηλότερα ή και σημαντικά ακριβότερα, ανάλογα το μοντέλο και τις συνθήκες της αγοράς σε κάθε χρονική στιγμή. Ο αγοραστής όμως, δεν κερδίζει μόνο αυτές τις (περίπου) 7.000 € από την αρχική τιμή.

Το μεγαλύτερο κέρδος του είναι ότι τα χρήματά του θα πιάσουν περισσότερο τόπο. Τι εννοούμε; Μα φυσικά, ότι για περίπου 2 χρόνια ακόμη, μπορεί να πουλήσει το αυτοκίνητο στα ίδια λεφτά που το αγόρασε ή ελάχιστα λιγότερα! Το μεγαλύτερο κομμάτι απαξίωσης ενός αυτοκινήτου έρχεται τα πρώτα χρόνια του. Ο πρώτος ιδιοκτήτης πληρώνει την τιμή στο ακέραιο και μετά, μόνο χάνει λεφτά κρατώντας το αυτοκίνητο. Σε ένα μεταχειρισμένο διετίας, η τιμή θα μείνει η ίδια για αρκετό χρόνο ακόμη, οπότε ο δεύτερος ιδιοκτήτης έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο το οποίο θα χάσει τα λιγότερα δυνατά χρήματα.

Ακόμη και αν θελήσει να το δώσει αρκετά χρόνια αργότερα, θα είναι και πάλι κερδισμένος. Ένα μεταχειρισμένο των 30.000 €, μετά από περίπου 6 χρόνια θα έχει πέσει κοντά στα 15.000 €. Ο πρώτος αγοραστής, θα έχει χάσει ήδη 15.000 € (αφού το πήρε στα 30 χιλιάρικα), ενώ ο δεύτερος, θα χάσει περίπου 8.000 € (αφού το πήρε στα 23 χιλιάρικα). Το κέρδος είναι πολύ μεγάλο, όποιο κι αν είναι το πλάνο του αγοραστή. Άλλωστε, ελάχιστοι ενδιαφέρονται πια αν το αυτοκίνητο είναι πρώτο χέρι ή δεύτερο χέρι. Η τιμή των δύο αυτοκινήτων θα είναι η ίδια. Πλέον, περισσότερο μετράει ένα πλήρες ιστορικό συντήρησης, ένα ατρακάριστο αμάξωμα και τα πραγματικά χιλιόμετρα.

Ένα αυτοκίνητο που έχει όλα τα παραπάνω δεν πρόκειται να μείνει απούλητο επειδή είναι δεύτερο χέρι. Ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα των μεταχειρισμένων τριετίας είναι ότι, στις περισσότερες εταιρείες, συνεχίζει να είναι καλυμμένο κανονικά από την εργοστασιακή εγγύηση για μερικά χρόνια. Καταλήγοντας, ο υποψήφιος αγοραστής ενός ελαφρώς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, έχει πολλούς λόγους να προχωρήσει σε μια τέτοια επιλογή από ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Ουσιαστικά, θα αποκτήσει ένα σύγχρονο, επίκαιρο μοντέλο σε πολύ καλύτερη τιμή, ενώ θα χάσει και σημαντικά λιγότερα χρήματα όταν έρθει η ώρα να το πουλήσει.

Τα… πλεονεκτήματα ενός καινούργιου, όπως τα λίγα χιλιόμετρα, η αξιοπιστία και η ισχύς της εγγύησης θα συνεχίσουν να ισχύουν, ενώ το μοναδικό σημείο στο οποίο θα χάσει είναι ότι το αυτοκίνητο που θα πουλάει θα είναι δεύτερο χέρι και όχι πρώτο, κάτι το οποίο ελάχιστους θα απασχολήσει. Αυτή τη στιγμή, οι τιμές των μεταχειρισμένων -ειδικά των ελαφρώς μεταχειρισμένων- έχουν ανέβει, όμως συνεχίζουν να αποτελούν εξαιρετική πρόταση, αφού και οι τιμές των καινούργιων έχουν εκτοξευθεί στα ουράνια.

Επίσης ο αγοραστής δεν θα χρειαστεί να περιμένει, ενώ δεν κινδυνεύει να… του ζητήσουν περισσότερα χρήματα κατά την παράδοση. Σε πολλές εταιρείες η τιμή δεν «κλειδώνει» την ώρα της παραγγελίας. Απλώς την υποβάλλει και πληρώνει το αυτοκίνητο στην τιμή που θα έχει όταν φτάσει στην Ελλάδα, δηλαδή αρκετούς μήνες μετά. Αν στο μεταξύ, έχει «τσιμπήσει» 1.000-1.500 € στην τιμή, θα πληρώσει τη διαφορά. Λίγες είναι οι εταιρείες που «κλειδώνουν» την τιμή στη στιγμή της παραγγελίας.